אמנדה פאלמר החלה את דרכה כאמנית רחוב.

היא אספה בקופסה מטבעות מהעוברים ושבים, וזו הייתה פרנסתה.
פאלמר מספרת שברחוב למדה "לבקש בקשות". היא למדה להישיר מבט כשהיא מבקשת, לחייך, להיות ברורה ומדויקת בבקשות שלה.

יש הבדל גדול ומהותי בין בקשת בקשות, הזמנה להצטרף להצלחה של פרויקט, ובין קבצנות או שנור. המפגש עם הקהל ברחוב סיפק לה כלים וניסיון, שבזכותם גייסה ב-33 יום סכום חסר תקדים של 1,192,793$ עבור אלבום שבכוונתה לחלק בחינם.

פאלמר מעניקה את המוזיקה שלה במתנה ברשת. חינם. והמסר שלה אל הקהל הוא: "אתם תקבלו מתנות מדליקות תמורת הכסף שלכם, ואני אוכל להמשיך ולהעניק את המוזיקה שלי חינם לכולם!"

בהרצאה שנתנה ב-TED היא מספרת כיצד הפכה את היכולת "לבקש" לאמנות

המקדמים הופכים לקהילה של "רוח גבית" חזקה ותומכת להצלחת הפרויקט שלכם ולמימושו. הם הרבה יותר מ"תורמי כסף" או מאנשים שמרחמים עליכם ונותנים לכם "נדבה". הם, למעשה, הופכים להיות שותפים לתהליך פיתוח הפרויקט המיוחד שלכם ולהגשמתו.

הדיאלוג עם הקהל מתחיל הרבה לפני השקת הקמפיין. בתקופת ההכנות של עמוד הקמפיין מומלץ "לחמם" את השיח עם הקהילה וליצור נוכחות ברשתות החברתיות. להצטרף אל קהילות הנושקות לרעיון, ולהציף סטאטוסים שמעודדים שיח בו אתם פעילים ומעוררי השראה.

שיח שמציף את הערך של הפרויקט שלכם יאפשר לכם ליצור עיניין סביב הפרויקט ויניע את הקהל להיכנס אל עמוד הקמפיין שלכם ולחפש לעצמם את המתנההמתאימה להם ביותר.

הקהילה שלכם רוצה להיות חלק מפרויקט שיש בוערך גבוה, שהידיעה שהפרויקט שלכם חשוב הרבה מעבר ל"צורך" שלכם במימון.


מאחורי קמפיינים מצליחים בכלל, ואלה שהצליחו לגייס סכומים גבוהים משמעותית מתקציב היעד שהציבו, נמצא תמיד יזם או יוצר נלהב ופעיל שמבקש בקשות ברורות ומניעות לפעולה.