עמוד הקמפיין שלך הוא הבמה המרכזית של הפרויקט שברצונך להביא לעולם. נכון שניתן לבנות את עמוד הקמפיין במספר דקות, הפלטפורמה ידידותית ונוחה מאוד לשימוש, אך אל תתנו לטכנולוגיה לבלבל אתכם. עמוד קמפיין מימון המון חייב להיות מדוייק ומוקפד ולפנות אל קהל הגולשים באופן מקצועי ומזמין. קחו את הזמן לבנות לכם את עמוד הקמפיין צעד אחר צעד.

המרכיבים של עמוד הקמפיין

  • תמונת נושא.
  • קליפ וידאו.
  • הסיפור של הפרויקט.
  • המתנות.
  • אודות היוצר/ת.

תמונת הנושא

תמונת הנושא מופיעה בעמוד הקמפיין אך גם בכל עמודי הפרויקטים באתר, לכן חשוב שהיא תייצג את הפרויקט ותבלוט:
  • תמונה אייקונית ומייצגת של הקמפיין.
  • מותאמת לכל הפורמטים של התצוגה (ניתן לראות את ההתאמה בעמדת בניית הקמפיין).

ווידאו קליפ
וידאו מעניק תנועה וצליל לפרויקט שלך. הוא הסיפור הקצר שמאפשר להמון להתקרב אל המסר שלך.
מרבית מהמקדמים בוחרים את המתנה שלהם כבר בזמן הצפייה בקליפ שלך.
קווים מנחים להכנת הוידאו:

  • משך קליפ הוידאו צריך להיות בין דקה ל-3 דקות, לא יותר.
  • 10 השניות הראשונות הן החשובות ביותר וקובעות אם הגולשים ימשיכו לצפות בווידאו.
  • הנוכחות שלך בוידאו הופכת אותו לאישי ואמין יותר בעיני הגולשים. אפשר גם לשלב מסרים ויזואליים עם קריינות.
  • העבר/י את המסרים המרכזיים של קמפיין והפרויקט.
  • פס קול מוסיקלי יכול להעשיר את המסרים שלך ואת חווית הצופה.
  • בסיום חשוב לשלב הנעה ברורה לפעולה. הפניה שלך אל הצופים איננה רק לגיוס מימון אלא להצטרף ולהפיץ את הקמפיין שלך.
  • השקעה ביצירת קליפ וידאו איכותי, יכולה להפוך אותו לכלי שיווקי לטווח ארוך עבור הפרויקט.


הסיפור של הפרויקט

הסיפור של הפרויקט הוא חומר הגלם של כל התכנים המפורסמים בקמפיין ובשיווק שלו להמון. מהסיפור ניתן ל"לגזור" את התסריט לקליפ הוידאו, ליצור את תמהיל המתנות ולעצב את משפט המעלית. הקווים המנחים ליצירת הסיפור:

  • הסיפור של הפרויקט מתחיל ב"מניע" האישי שלך להביא אותו לעולם. זה הסיפור שעומד מאחורי הפרויקט.
  • המשך הסיפור צריך להעביר את המסר, איזו "בעיה" הפרויקט שלך עומד לפתור?
  • חשוב להסביר למה ישמש הכסף שיגוייס. זה לא דו"ח ההוצאות אלא מה הכסף ייאפשר לך לממש.
  • אפשר/י להמון להכיר אותך, גם אם נחשפת בוידאו, כאן המקום לספר עלייך ועל הצוות של הפרויקט.
  • הגהה ועריכה לשונית טובה של המלל, כמו גם עריכה גרפית והדגשה המקלה הקריאה מהמסך, יקלו על הגולשים להתחבר לסיפור שלך.
  • הימנע/י מפסקאות ארוכות, אפשר להיעזר בכותרות משנה ושבירת שורות.
  • שלב/י תמונות של המתנות, הצוות או כל תמונה שמקרבת את הצופה אל הקמפיין.
  • וכמובן, הנעה לפעולה, חשוב לבקש מהגולשים לקדם את מימון הפרויקט ולשתף את החברים שלהם.

 
המתנות ותמהיל המתנות
המתנות הן מנגנון ההמרה של הקמפיין. תמהיל מתנות מגוון ומזמין יוצר בקרב הגולשים המבקרים בעמוד הקמפיין עיניין ומוטיבציה לקדם את מימון הפרויקט. המתנות יכולות להיות מוצר, שירות או חוויה.

  • תמיד טוב שהמתנות תהיינה תוצרים ישירים של הפרויקט או שירותים וחוויות מהעשייה היומיומית שלך.
  • ניסוח ההצעה של המתנה צריך להיות פשוט וברור.
  • הגבלת כמות בחלק מהמתנות יוצרת תחושת דחיפות לרכוש את המתנה עכשיו, לפני שייגמר.
  • מומלץ להימנע מלהציע מתנות שיוצרות עלויות ייצור נוספות על מנת לממש אותן.
  • תמחור המתנות צריך להיות הגיוני, ואם אפשרי גם כדאי עבור המקדם לתקופת הקמפיין בלבד.
  • בבניית תמהיל המתנות עלייך לשים לב שבאפשרותך לממש את המתנות גם אם סכום הגיוס בפועל יהיה נמוך מתקציב היעד.
  • במתנות עם משלוח עד הבית חשוב לכלול את עלות המשלוח בעלות המתנה.
  • ב-JUMPSTARTER יש למקדמים אפשרות לבחור מספר מתנות וכמות משתנה מכל מתנה. לכן, אין צורך ליצור "חבילה" של מתנות אלא אם ברצונך להעניק אותה במחיר מיוחד לתקופת הקמפיין.

אודות היוצר/ת
הפרופיל האישי שלך מאפשר למקרים בעמוד הקמפיין להתחבר אלייך ולהכיר אותך.
  • שלב/י בפרופיל מידע רלוונטי על המעורבות שלך בפרויקט, מבלי לחזור על תכנים המופיעים בסיפור של הפרויקט.
  • יש לך אפשרות לצרף קישורים לאתר שלך ולעמוד הפייסבוק. חשוב לזכור שקישורים אלה מוציאים את הגולש מעמוד הקמפיין.

משפט המעלית

משפט המעלית הוא משפט של 160 תווים אשר צריך ליצור סקרנות ועניין סביב הפרויקט שלך. המשפט מופיע בתצוגת הקמפיין בעמוד הבית של הפלטפורמה ובעמודי הקמפיינים השונים, לצד קמפיינים נוספים.
  • משפט קצר, קריא ומעורר עניין.
  • בעמדת בניית הקמפיין בטא היסודות קיימת תצוגה מקדימה, בה מופיע המשפט.
    חשוב לשים לב, שגם שם הקמפיין והיוצר מופיעים שם ואין צורך לחזור עליהם במשפט המעלית.


בהצלחה

להזניק קמפיין חדש

חזרה לבלוג