המושגים השכיחים ביותר במרחב של הקמפיינים למימון המון:

מימון המון:
באנגלית Crowd Funding - שיטה פיננסית לגיוס כספים בסכומים קטנים מהרבה אנשים.

מגמה עולמית שהתפתחה כשיטה במודל של מיקרו כלכלה, ונשענת על מודלים מוכרים בהם "כסף גדול מגיע במנות קטנות". השיטה מובנית על שיתוף פעולה, תשומת לב ואמון של אנשים המחוברים במכנה משותף כלשהו, ומוכנים לקדם בכספם, זמנם ומשאבי הידע שלהם, פרויקטים ורעיונות עסקיים, חברתיים או יצירתיים מעולמו התרבות והאמנות.
פעילות גיוס כספים בשיטת 'מימון המון' מתרחשת בעיקר באינטרנט בפלטפורמות שמתמחות באחת מארבע קטגוריות של תמורה: מתנות, הלוואות, מניות, תרומות.

קמפיין מימון המון:
עמוד החשיפה של הפרויקט שלך לגיוס המימון להבאתו לעולם.

פרויקט:
הרעיון, המיזם או יצירה שלך. מה שחשוב לך להגשים ולממש בזכות גיוס מימון המון.

קמפיינר:
היזם, היוצר, איש העסקים שעומד מאחורי הפרויקט ומנהל את הקמפיין. כלומר, את/הם

מקדם:
כל מי שמפקיד סכום כסף לקידום מימון הפרויקט, בין אם בחר מתנה או לא.

קידום המימון:
פעולת הפקדת הכסף באמצעות כרטיס אשראי בעמוד הקמפיין.
אנחנו קוראים לזה גם "קרדיט לייק", כלומר לייק עם כרטיס אשראי

יחס המרה:
היחס בין מספר הגולשים המבקרים בעמוד הקמפיין שלך למספר המקדמים בפועל.

תקופת הקמפיין:
מס' הימים שבחרת להריץ את הקמפיין לגיוס מימון. מס' הימים המקסימאלי לגיוס הוא 60 יום.
אנחנו ממליצים להעלות קמפיינים לפרקי זמן קצרים יותר של 30-45 יום

תקציב היעד:
תקציב היעד הוא הסכום לגיוס שנקבע של ידי הקמפיינר.
הסכום הזה מציין את המינימום שברצונך לגייס. ניתן לגייס סכומים גבוהים בהרבה מתקציב היעד.

מתנה(ות):
מתנה היא שירות,חוויה או מוצר שהקמפיינר מציע ומבטיח למקדמים בתמורה לכסף שהם מפקידים בקידום מימון הקמפיין.

תמהיל המתנות:
רשימת כל המתנות המוצעות למקדמים. הרשימה תכלול מגוון מתנות המתאימה לקהלי היעד השונים של הקמפיין, במדרגות סכומי קידום שונים.

עמלת אתר:
הסכום שתיגבה הפלטפורמה בתום תקופת הגיוס. הסכום כולל: עלות השימוש בפלטפורמה ושירותי הסליקה והנהלת החשבונות.
לפירוט העמלות באתר

כפתורי שיתוף:
בעמוד הקמפיין (מתחת לתמונה הראשית) מופיעים כפתורים להפצת וחשיפת הקמפיין ישירות לרשתות החברתיות או להטמעה באתרים שונים.
כולם יכולים להשתמש בכפתורי השיתוף גם לפני שקידמו את הקמפיין בעצמם.

ה"המון":
מעגלי ההשפעה השונים אליהם מהדהד הקמפיין. ה"הדהוד" מתחיל מהמעגל הקרוב ביותר של משפחה וחברים ועד לקהילות שונות והקהל הרחב.

מסלול הגיוס:
קיימים שני מסלולי גיוס בפלטפורמה והם עומדים לבחירתכם:

• הכל או כלום
• גיוס גמיש פתוח

רוצה להזניק קמפיין חדש?