ישנם שני מסלולי גיוס מוכרים בפלטפורמות של מימון המון: הגמיש והקבוע. ב-JUMPSTARTER יש מסלול ייחודי המאפשר גיוס גמיש ופתוח. מסלול שמעצים את חווית העצמאות של יוצרי הקמפיינים ומעניק להם הזדמנות להצליח בכל גיוס.
פירוט המסלולים השונים לפניכם.

מסלול גיוס קבוע

מסלול המחייב את יוצר הקמפיין לגייס 100% ומעלה מתקציב היעד שקבע בתחילת הקמפיין. במידה ולא יחצה את תקציב היעד, כל מאמצי הגיוס שלו יירדו לטימיון, הוא לא יקבל את הכסף, ולא יהיה מחוייב כלפי המקדמים למימוש המתנות.
בגלל אופיו הקשיח של מסלול זה קיימת תופעה שכיחה מאוד של הזרמת כספים פרטיים של היוצר אל הקמפיין. תופעה זו מעבר להיותה מיצג שווא של ווליום הגיוס, יכולה ליצור מצב בו היוצר לא יוכל לעמוד במימוש הפרויקט. וכמובן, עליו לשלם לפלטפורמה עמלה על כספו הפרטי.

כיום, כאשר יש אפשרות לבחור מסלול פתוח וגמיש, ולכן אין סיבה ממשית לבחור במסלול גיוס קבוע.

מסלול גיוס גמיש ופתוח

JUMPSTARTER היא הפלטפורמה היחידה שמאפשרת כיום מסלול "גמיש ופתוח".
מה מאפשר מסלול גיוס זה?

  • גיוס סכום חלקי מתקציב היעד (מינימום 8000 ש"ח)
  • בחירה אם לקבל את הסכום שגוייס או לא, הימנעות מהסתבכות מסחרית (בגיוס חלקי בלבד)
  • שיח על הערך של הפרויקט עבור הקהילה באופן כללי ועבור המקדמים באופן אישי.
מאז השקת מסלול הגיוס "גמיש ופתוח", נחשפנו לתופעה מעניינת בה קמפיינים במסלול זה מגייסים 150%, 200% ואפילו 300% מתקציב היעד.
למה? כיוון שכל השיח סביב הקמפיין מתמקד בערך של הפרויקט והחשיבות להוציא אותו לעולם.
אין שיחות על כסף, ובטח לא תחנונים "להציל" את הקמפיין.
קהילת המקדמים רוצה לראות ערך בפרויקט, והמקדמים רוצים למצוא ערך עבור עצמם ועבור כספם.
הבחירה לקדם קמפיין במסלול גמיש ופתוח נעשית בנינוחות ומתוך מעורבות ושותפות.

מה קורה כשהיוצר לא מושך את הכסף?
יוצר שלא יוכל לממש את הבטחותיו בגיוס חלקי של תקציב היעד, חופשי לבחור שלא לגבות את הכספים. במקרה כזה, אנו לא נפדה את כספי המקדמים, היוצר לא יהיה חייב למקדמים דבר. יוצר הקמפיין יוכל להעלות את הקמפיין מחדש לאחר תהליך הסקת מסקנות, ולהצליח. 


להזניק קמפיין חדש

לפירוט העמלות במסלולי הגיוס