בהקמת קמפיין מימון המון יש שלוש שאלות חשובות לחייבות לקבל מענה לפני ההשקה: מה תקציב היעד? מהו משך הגיוס? ובאיזה מסלול גיוס משיקים את הקמפיין. שלושת הבחירות הללו אינן ניתנות לשינוי לאחר ההשקה, כשהשעון והספירה לאחור מתחילים לתקתק.

מהם מסלולי הגיוס?
באתרי גיוס "מימון המון" ישנם שני מסלולי גיוס עיקריים המאפיינים את השיטה. מסלול קבוע ומסלול גמיש. במסלול הקבוע, היוצר יקבל את כספו רק אם יגייס 100% ומעלה מתקציב היעד, בסגנון "הכל או כלום". לעומתו, המסלול הגמיש הוא מסלול המאפשר ליוצר לקבל גם סכום חלקי מתקציב היעד שלו.

המסלול הייחודי שלנו
במסלול הגמיש והפתוח, אתם שומרים לעצמכם את הזכות אם לקבל את הכסף בתום תקופת הגיוס. ככה פשוט! אם לא גייסתם לפחות 100% מתקציב היעד, תוכלו לבחור אם לקבל את הכסף או לא. כמובן, שאם תבחרו לקבל את הסכום שגוייס, תצטרכו לעמוד בהתחייבות לממש את המתנות שהבטחתם למקדמים. יחד עם זאת, אם חציתם את תקציב היעד וגייסתם לפחות 100% מימשתם את השלב הראשון בדרך להגשמת הרעיון שלכם.


נדב רביד וקוואמי גייסו 109% במסלול גמיש ופתוח.

פשוט להצליח
בתהליכי הגיוס שאנחנו מלווים באתר, זיהינו את המוטיבציה של היוצרים להגיע אל תקציב היעד שקבעו לצד המתח שהמסלול הקבוע מציב מעצם העובדה שאם לא יגייסו את הסכום שקבעו, לא יקבלו כלום. יתרה מזאת ברוב המקרים הם נאלצים להשלים מכיסם את ההפרש על מנת להציל את מה שהצליחו לגייס.
המתח שבגיוס "הכל או כלום" משתק את היוצר וגורם לפעול מתוך פחד ולחץ.

המציאות נדיבה יותר מכל תוכנית שאנחנו מתכננים ולעיתים קרובות במהלך תקופת החשיפה של הקמפיין נפתחות הזדמנויות ומגיעות הצעות לשיתופי פעולה שמשנות את הצורך הראשוני לגייס את מלוא תקציב היעד. המטרה העיקרית של קמפיין גיוס מימון המון היא לאפשר לפרויקט לצאת לאור.

נדב רביד, קוואמי וצוות רדיו קצה, פעלו בתקופת הקמפיין בכל החזיתות והכלים העומדים לרשותם. למרות שיכלו לגייס גם חלק מהסכום, המשימה שלהם הייתה ברורה - לחצות את תקציב היעד. המסלול הגמיש מאפשר שיח פורה ומניב עם הקהילה, מבלי להחתנן לכסף או ליצור מצבי "אי נעימות". המיקוד בגיוס במסלול הגמיש הוא בשני מוטיבים מרכזיים, הערך והחשיבות של הפרויקט, וההזדמנות שיש למקדמים ליהנות ממתנות מקוריות במחירים אטרקטיביים לתקופת הקמפיין או כאלה שלא ניתן יהיה להשיג מעבר לתקופת הקמפיין, כמו למשל: שידור תוכנית רדיו קצה מהבית. מתנה מקורית בלעדית לתקופת הקמפיין.
המשימה של יוצרי הקמפיין היא להעניק את המיטב למקדמים, ליצור חוויית שותפות ומעורבות ולהעמיק את קשרי הקהילה, קיימים או חדשים.



התוצאות מוכיחות שזה עובד.
שרון הולצמן העלה קמפיין בפלטפורמה אחרת שאינה מאפשרת מסלול גמיש, הגיוס שלו נכשל והוא נשאר ללא מימון אחרי חודשיים של עבודה. הולצמן ידע שהוא צריך את גיוס המימון על מנת להתקדם עם האלבום החדש שלו, ופנה אלינו להעלות קמפיין חדש לזה שכבר נכשל. בעבודת הכנה חשובה וממוקדת העלינו את הקמפיין במסלול גמיש פתוח והולצמן גייס לפני תום תקופת הקמפיין למעלה מ-100%. הוא העיד שהעובדה שלא היה תחת לחץ אפשרה לו להיות יצירתי ולשתף את הקהל בערך האמיתי של הפרויקט. להשפיע על המעורבות של הקהל בנינוחות. ולהעביר את המסר החשוב של הקמפיין והפרויקט.
יוצרי פרויקטים נוספים שמשיקים קמפיינים במסלול גמיש פתוח מעידים שיש להם הרבה יותר חופש וביטחון בתקופת הגיוס לפנות אל הקהל ואל המקדמים. רובם גם חוצים את סכום היעד ונהנים מגיוס מעבר ל- 100%.

יוצרי הפרויקטים אשר בוחרים במסלול גמיש ופתוח, מעידים שיש להם הרבה יותר חופש וביטחון בתקופת הגיוס לפנות את המקדמים.
רובם גם חוצים את סכום היעד ומצליחים לגייס הרבה מעבר ל- 100%.

יובל אברמוביץ' בקמפיין "הרשימה" גייס קרוב ל-300% מתקציב היעד
עדי מאור סיסו בקמפיין "אפקטיבית - הספר!" גייסה 120% מתקציב היעד
יניב זייד בקמפיין "שכנעת אותי שוב" גייס 190% מתקציב היעד

לסיפורי הצלחה נוספים

מוכנים להזניק קמפיין חדש? התחילו כאן