אנחנו מאמינים שכל אחד מהיוצרים שמגייסים כל תקציב המאפשר להם להוציא את הפרויקט שלהם לאור, הם סיפור הצלחה. זו הסיבה שההתייחסות שלי לסיפור ההצלחה של גיל פרץ בגיוס המימון בקמפיין WOW היא הרבה מעבר למספרים. ההצלחה של גיל מבוססת על עבודת הכנה מוקפדת ומדויקת, לצד הכרה והוקרה עמוקה לערכה של הקהילה. מימון המון הוא סיפור של קהילה, וגיל סיפר וממשיך לספר את סיפור כוחה של הקהילה ברהיטות ומקצועיות.

השיחה הראשונה עם גיל התקיימה כחודשיים לפני השקת הקמפיין. זו הייתה שיחה מעמיקה בה גיל שאל שאלות רבות וביקש ללמוד ולדעת את כל מה שעומד לרשותו בתקופת הקמפיין. החל בכלים הטכנולוגיים המתקדמים של הפלטפורמה, דרך הליווי והתמיכה ועד בניית התוכן ותמהיל המתנות של הקמפיין. אחת השאלות החשובות הייתה "למה jumpstarter?"
גיל הביא לשיחה את ניסיונו העשיר באירועי השקה אונליין, שיח קהילה ומכירה מוקדמת של מוצרים, לצד חקירה ולמידה של ההזדמנות הגדולה של מימון המון.

קהילת השבט והרחבתה:
גיל בחר להזניק את הקמפיין בפלטפורמה שלנו והחל את תהליך החשיפה לקהילה כשלושה שבועות לפני השקת הקמפיין. הוא הקים עמוד פייסבוק של קבוצה סגורה אליה הזמין חברים מהקהילה העסקית שלו, קולגות, לקוחות, ספקים ועוד. בקבוצה חשף את הבשורה על השקת הקמפיין ועל ההפתעות הרבות שהוא עומד לחשוף בתקופת הגיוס. ההבטחות לקהילת השבט המתגבשת בעמוד הייעודי של הקמפיין בפייסבוק כללו בין היתר מתנות בלעדיות, חשיפה מאחורי הקלעים של תהליך הגיוס וכתיבת הספר.
בשלב השני פתח את הקבוצה והציע לחברי הקהילה להזמין אל הקבוצה חברים שלדעתם יימצאו עיניין בקמפיין ויכולים גם ליהנות מההטבות הבלעדיות לחברי קבוצה זו. תוך פרק זמן קצר של כמה ימים הקהילה מנתה למעלה מ-1000 חברים והפעילות בה הייתה גבוהה. המעורבות של חברי הקהילה והתגובות שלהם יצרו מומנטום משמעותי לקראת ההשקה.

תזמון ותכנון
הקמפיין הושק לתקופת גיוס של 30 יום בלבד. התוכנית המקורית של גל הייתה להשיק קמפיין לתקופה של 30 יום, אך כשכל המרכיביםשל הקמפיין התגבשו גילה שבתוך תקופת הגיוס נכנסים ימי חג החנוכה וימי סוף השנה האזרחית, והרחיב את התוכנית לשבועיים נוספים. בתוכנית ההשקה והגיוס גיל התייחס לכל מרכיב במשחק הגיוס כיעד בפני עצמו: תקציב היעד לגיוס, מועד גיוס 100% מתקציב היעד, אחוזי הגיוס, סכום הגיוס הסופי, מספר המקדמים ומספר הספרים שיימכרו בתקופת הקמפיין. עבור כל אחד מהיעדים הללו ערך תוכנית להשגתם. ואכן בתום תקופת הקמפיין הגיע לתוצאות פורצות דרך בגיוס מימון ומעורבות קהילה.

תמהיל המתנות
המפתח להצלחת כל קמפיין הוא תמהיל המתנות. בבניית תמהיל המתנות חשוב לבחון שלושה מדדים: מגוון הסכומים, מגוון מתאים לקהלים שונים אליהם פונה הקמפיין, ולבסוף האם המגוון והסכומים תומכים בתקציב היעד. בקמפיין WOW תקציב היעד לא היה המפתח לבניית תמהיל המתנות אלא סכום הגיוס אליו התכוון גיל להגיע בסיום תקופת הגיוס. הדרך הטובה ביותר להתרשם ממגוון המתנות, הסכומים ובחירת המקדמים היא ביקור בעמוד הקמפיין. 467 מקדמים בחרו אחת או יותר מ-15 המתנות שהוצעו להם בתקופת הקמפיין.



לשחק בעוצמה ובנדיבות
גיל יצר בתקופת הגיוס של הקמפיין חגיגה בכל יום והפעיל את כל הכלים העומדים לרשותו במערכת האתר ובפייסבוק. פרסום עדכונים מעניינים לקהילת המקדמים המשוגרת ישירות מהאתר אל תיבות המייל של כל המקדמים והעוקבים של הקמפיין. פניות אישיות ממערכת ההודעות של האתר המאפשרת לו ליצור קשר אישי ישיר עם כל אחד ואחת מהמקדמים. ופעילות שוקקת בעמוד הפייסבוק של הקהילה שהתחילה מקהילת השבט, והתרחבה ל-1500 חברים. ה-WOW שהובטח היה נוכח בכל שיתוף או מסר שגיל פרסם בעמוד והתגובות של חברי הקהילה היו בהתאם. האווירה בעמוד הייתה שיש מנהיג נדיב מאוד לקהילה הזו שמעניק מתנות מיוחדות לחברי הקהילה, מאפשר להם להציג את עצמן ולשתף את ה-WOW הפרטי שלהם עם חברי הקהילה, ובהמשך להציע רגעי WOW שיופיעו בספר עצמו ויביאו לחברי הקהילה שסיפוריהם ישולבו בו, חשיפה ארוכת טווח ופרסום אישי ומקצועי. נדיבות כזו של יוצר קמפיין מבטיחה מעורבות גבוהה של הקהילה. המקדמים רוצים להיות חלק מההצלחה של הקמפיין וכשההצלחה הזו מתגמלת ומזמנת להם הזדמנויות הרבה מעבר לסכום הקידום אותו הפקידו, מובטחת מערכת יחסים ארוכת טווח שתעניק לתוצרי הקמפיין, במקרה הזה של הספר וסדנאות WOW המשך חשיפה ומכירה הרבה מעבר לתקופת הקמפיין.

לסיכום, הצלחת הקמפיין היא תוצר של מלאכת מחשבת ומעורבות גדולה מאוד של יוצר הקמפיין. גיל פינה את לוחות הזמנים שלו לתקופת הגיוס כך שיהיה זמין לתקשורת מלאה וישירה עם המתעניינים, השואלים והמקדמים. רוב המקדמים של הקמפיין עדכנו את סכום הקידום שלהם בתקופת הקמפיין, בחרו מתנות נוספות ואו שדרגו את הקידום שלהם למוצרים יקרים יותר.
ההצלחה של גיל היא גם ההצלחה של המקדמים וללא ספק הצלחתה של השיטה, המאפשרת ליצור יחסים של אמון ומעורבות בשקיפות מלאה.

לביקור בעמוד הקמפיין - WOW - הספר החדש של גיל פרץ

להזניק קמפיין חדש