יוצרי קמפיינים לגיוס מימון המון "מתחלקים" לשני טיפוסים (לפחות בפוסט זה):
אלה האוהבים לפעול בצוות ואלה האוהבים לפעול לבד.

אלה האוהבים לפעול בצוות, נהנים מהאפשרות לחלוק את התלבטויותיהם, ולעיתים גם את האחריות שלהם עם אחרים. לעומתם אנשי ה"לבד". אלה המחליטים מהר ולבד, ולרוב חושבים כי עבודת צוות יכולה לעכב אותם בפעילות החשובה.

יש כאלה הפועלים בצוות, ובמהלך תקפת הגיוס, מקטרים על התפקוד של חברי הצוות שלהם, שאינם משקיעים מספיק מאמץ או שוגים, ובכל זאת חוללו כל פעם מחדש את עבודת הצוות הנדרשת לביצוע כל הפעולות החשובות להנעת התהליך בכל פעם מחדש. וישנם אלה שבוחרים להמשיך לפעול לבד. עבורם, המשך תקופת הגיוס הופכת למסכת קשיים ואתגרים בלתי פתירה, ותוצאות הגיוס שלהם נמוכות בהתאם.

אלה הפועלים בצוות, מסיימים את גיוס תקציב היעד של הפרויקט בהצלחה. ומנגד אלה שמעדיפים לפעול לבד, "התעייפו" בתקופת הקמפיין, התייאשו וחלקם אפילו "נטשו" את הפרויקט.

לעבודת צוות ישנם יתרונות רבים והם מוכרים וידועים, הן בעולמות היצירה והן בעולמות העסקיים.
יזמים ויוצרים מטבעם הם אנשי צוות טובים מאוד.

צוות ככח מנהל
צוות מתחיל בשני אנשים או יותר שיש להם מטרה משותפת ואג'נדה ברורה להשגת המטרה. בצוות מתקיימת שיחה, או דיאלוג, כאלה שבהכרח מציפים את הדעות השונות, כיווני המחשבה והפעולה השונים במטרה ליצור תכנית משותפת ויצירתית. צוות הוא כח מנהל עם ערבות הדדית ומחויבות. נכון שכל צוות ינהל את הפעילות שלו בדרך שונה, בסגנון ניהול שונה. הסגנון יכול להיות מפרגן או מתלונן, כזה שמעצים את חברי הצוות לפעול מתוך מוטיבציה ושמחה, או כזה שמפעיל את חבריו מתוך ביקורתיות וחרדה. צוות מגובש נהנה ממוטיבציה גבוהה המניעה אותו בכיוון אחד בלבד - הצלחה.

צוות, הכח הסינרגי
צוות הוא עולם ומלואו. עולם הנוצר משילוב של שנות הניסיון, חכמת חיים, איכויות אישיות, כישורים וכישרונות שכל אחד מחברי הצוות מביא אל השותפות. צוות שפועל מתוך פירגון והעצמה במטרה להצליח, תמיד ייראה את הערך המוסף של כל אחד ואחת מהחברים בו. החשיבה המשותפת, התכנון, הרעיונות והביצוע של כל המטלות הנדרשות, הופכים להיות חוויה של סינרגיה, פשוט כי כל אחד תורם ועושה את מה שהוא הכי טוב בו.

הצוות ביחד, וכל אחד לחוד
המתכון המנצח לעבודת צוות הרמונית, אפקטיבית ופרודוקטיבית הוא היכולת לפעול בשני מישורים:
הפעילות הצוותית והפעילות העצמאית של כל פרט.
בעבודת צוות תפיקו את מירב התוצאות הרצויות לכם. זה אפשרי כאשר חברי הצוות יפעלו בחופש מלא בתחום האחריות שלהם, כך שלכל אחד מחברי הצוות תהיה חוויה שאף אחד לא "ידרוך" לו על הרגליים.

מה שיאפשר את ההתנהלות הזו הם כמה מרכיבים חשובים:

  • מטרות ברורות ומקובלות על כל חברי הצוות
  • חלוקת תפקידים ותחומי אחריות ברורים
  • מנגנון וכלים לדיווח ולתקשורת בין חברי הצוות, כולל פגישת פנים אל פנים
  • העצמה ומשוב מפרגן על הישגים אישיים וקבוצתיים

הצוות והקמפיין שלכם
עבודת צוות היא מרכיב רדיקלי להצלחה בתקופת קמפיין הגיוס שלכם.
הצוות שלכם יכול לכלול גם ספקים שאתם משלמים להם על הפעילות, או בני משפחה וחברים שאתם רותמים לתקופת הקמפיין.

במקרים בהם הצוות הוא לא חלק אורגני מהפרויקט שלכם, חשוב מאוד שתנהלו את הפרטים הבאים:

  • שיחה אישית עם כל אחד מחברי הצוות לשם תיאום ציפיות של כל הצדדים. העדר תיאום ציפיות יגרום לרפיון במחויבות של חברי הצוות שלכם.
  • אתם לא חייבים במקרה כזה לקבוע פגישה שבועית קבועה (למרות שזה מומלץ), אבל כן חשוב מאוד שחברי הצוות ה"מתנדב" שלכם, יכירו האחד את השני, יידעו מהם התפקידים של כל אחד, ויוכלו ליצור קשר ישיר שאינו תלוי בכם, לשם קידום הפרויקט.
  • הדרך הנכונה לסמוך על הצוות שלכם הוא להנחות אותו בהנחיות ברורות ואחידות, לנהל מעקב קבוע אחר מימוש המשימות, ולהעצים את העשייה של כל אחד מחבריו.