הדבר הראשון אליו פונים הגולשים בעמוד הקמפיין שלכם הוא סרטון הוידאו בעמוד. קליפ טוב ומניע לפעולה הופך אותם למקדמים. כבר בזמן הצפייה הם מתחילים להתלבט איזו מתנה ייבחרו. איך יוצרים קליפ מדוייק למימון המון? סוחף ומניע לפעולה? וכמובן, עם פוטנציאל ויראלי? התשובות לפניכם:

קליפ מצוין מתחיל בתסריט חכם
אל תצא לצילומים או יצירת קליפ בלי תסריט. תהליך כתיבת התסריט והעבודה עליו יעזור לכם לדייק את המסרים, וליצור הנעה לפעולה יעילה.
תהליך כתיבת התסריט מביא עימו את בחירת הטון המרכזי של קליפ. כלומר השפה שצובעת את התוכן (המידע) הסגנון שלו יכול להיות: קומי, מוסיקאלי, או אינפורמטיבי. אם אתם בוחרים סגנון קומי, קבלו חוות דעת של חברים נוספים על התסריט, כדי לוודא שאתם לא מצחיקים רק את עצמכם (: 
בשלב הזה, תקבעו גם את השפה הויזואלית, אנימציה, עדויות, שחור לבן, שקופיות וקריינות או שילוב של סגנונות שונים.
בחירת הסגנון והשפה הוויזואלית משפיעים ישירות על תהליך ההפקה והתקציב של הפקת הקליפ.

תשקיעו את המינימום על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר שאתם שואפים אליה.

מהו אורך הקליפ?

הוידאו צריך להיות קצר
ככל שאפשר כשהוא מעביר את הסיפור שלכם
וכולל את כל האלמנטים החשובים.

 

זמן הצפייה קובע גם את זמן השהות של הגולשים בעמוד הקמפיין שלכם. כבר מזמן, בכל פעם שאנחנו פותחים סרטון וידאו אנחנו מלכסנים עיניים לפינה הימנית לראות כמה זמן אנחנו עומדים להשקיע בצפייה. כך גם הגולשים בעמוד שלכם, הם ייבחנו את זמן הצפייה ביחס לאיכות התוכן שלכם בקליפ.
10 השניות הראשונות "מוכרות" את דקות הצפייה הבאות אחריהן. ואלה מוכרות את המתנות.

כתיבת ועריכת התסריט

לאחר שכתבתם את הסיפור של הפרויקט, יש לכם את חומרי הגלם של התסריט.
בקליפ שלכם צריך להיות מענה לשאלות הבאות. התשובות הממוקדות צריכות להיכתב בהתאם לסגנון והאווירה שקבעתם.

מי אתם? מי הצוות שלכם?
הצגה עצמית הצוות שלכם, של כל מי שמעורב בפרויקט, זה יכול להופיע גם בתמונות סטילס או בתמונה קבוצתית וקריינות. או שהם יופיעו בצילומים ויעבירו חלק מהמסרים. אתם יכולים לשלב בקליפ גם אנשים שאינם בצוות אך יכולים להאיר את המסרים כמו למשל אמא שלכם, או החתול שלכם רק כי הם הוא חלק מההשראה ליצירת הפרויקט.

איך הפרויקט נולד?
מה הביא אתכם להגות או ליצור את הפרויקט שלכם. איך נולד הרעיון? חלום, זיכרון, תקלה? מהו מקור ההשראה שלכם. למה הפרויקט הזה "תפס" אתכם ואתם מוכנים לעשות כל מה שנדרש על מנת להגשים אותו? התשוקה שלכם צריכה לשטוף את המסך ולכבוש את הצופים.

מול מי הפרויקט פורץ דרך?
אם יש לכם מוצר שמשפר משמעותית את אורח החיים של הקהל ביחס לחלופות, הרי שאתם רוצים להציג את ההבדלים באופן ענייני ולענות על השאלה: איזה פער(ים) הוא ממלא? מה חסר בפתרונות הקיימים, ולמה חשוב שהפרויקט שלכם יצא לעולם.

איזו בעיה(ות) הוא פותר?

מה "חדש" בפרויקט שלכם, שלא היה כאן קודם? למה הוא משנה את העולם עבור כל מי שיקבל אותו, ולמה העולם יהיה מקום טוב יותר עם הפרויקט שלכם?

ו...למה אתם האדם הנכון לעשות את זאת?
אורן זגמן, יוצרת ובימאית בוידאו לקמפיין גיוס מימון לסרט הקצר הראשון שלה. כל התכנים והמסרים ברוח היצירה, ובסגנונה הייחודי.
מוזמנים לצפות, ולחוות למה אורן היא האדם המתאים ביותר לבפיק ולביים או הסרט שלה.
לצפייה בקליפ

להציג את התהליך או ההתקדמות
שתפו את הקהל בתהליך היצירה של הפרויקט. ספרו באיזה שלב נמצא הפרויקט שלכם. זה לא חייב להיות מילולי, אם צפיתם בקליפ של אורן זגמן, סביבת הצילומים, והמשתתפים בקליפ מעבירים את המסר שהפרויקט נמצא כבר בשלב אחרי ליהוק ובתחילת הצילומים.
תוכלו להציג שרטוטים, סקיצות או כל מסר שמעניק לקהל את הביטחון שהפרויקט שלכם הוא הרבה יותר מרעיון בראשכם ואתם כבר משקיעים במימושו.

למה מימון המון?
הקהל ישמח לדעת למה בחרתם בדרך העצמאית של גיוס מימון המון. תציגו את הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי הבחירה. התמקדו בתועלות של השיטה ומה שהיא מאפשרת כמו: חופש יצירה, שמירה על זכויות יוצרים, מעורבות גדולה של הקהילה, חופש מתלות ושליטה מלאה על קצב ההתקדמות או כל מה שמרגש אתכם באמת בהשקת קמפיין בשיטה זו. כל מה שעומד לזכותכם בשיטת מימון המון, יזכה להערכה מצד הקהל שלכם.

לאן ילך הכסף?
יש לכם הוצאות וזה ברור לכולם, אבל מהן, במושגים ובכותרות, לא בסכומים. את הסכומים אם אתם בוחרים לחשוף תוכלו לכתוב בתיאור הפרויקט, אל תעמיסו את המידע הזה על הקליפ. אם יש לכם הוצאה שהופכת את הפרויקט למקורי, ציינו אותה, זה חלק ממה שהקהל רוצה לדעת.

מהן המתנות המדליקות שהכנתם להם?
ב
בקשה אל תגידו "פה בצד מחכות לכם מתנות מדליקות" למה? כי הצופים יודעים את זה. והם כבר בדרך לצפות בהן. כוונו אותם אל המתנות המיוחדות לתקופת הקמפיין, אל אלה שלא ניתן לרכוש אחרי או אלה שהמחיר שלהן אטרקטיבי ונמוך במיוחד לתקופת הגיוס.

הנעה לפעולה ותודה! הזמנה ברורה להפקיד כסף ולשתף.
את הפניה האישית הזו, חשוב לעשות עם העיניים אל המצלמה, בפניה ישירה ובטוחה. זה הזמן להגיד תודה על שצפו בקליפ על זה שהם מתכוונים לקדם את מימון הפרויקט ובעיקר להזמין אותם לבחור מתנה, להצטרף אל קהילת המקדמים ולשתף את הקהילות שלהם בקמפיין.

הקליפ הזה, יכול להיות השראה עבורכם לבחירת הסגנון הפרטי שלכם, בניית המסרים, והנעה לפעולה. נכון שהוא מעט ארוך, אבל, הוא רלוונטי מאוד לקהל היעד שלו ומחבר אותו לסגנון ולאנשים מאחורי הפרויקט, מפרט את הערך האדיר שיקבלו המקדמים של הקמפיין.
לצפיה בקמפיין

לסיום, היו יצירתיים ומקוריים, שלבו הומור והומור עצמי אם זה מתאים, פתחו את הלב והיו נדיבים במסרים שלכם כך שישרתו את הקהל ויניעו אותו לקדם את מימון הפרויקט שלכם. העבירו מסר של שותפות שמתחילה כבר בצפייה בקליפ. שתפו את הקליפ ישירות בעמוד הפייסבוק שלכם, פייסבוק מעודדת הפצת וידאו ולכן גם השיתופים של החברים שלכם ייזכו לחשיפה גבוהה.

בונוס היצירה, אם אתם יוצאים לצילומים ובחרתם להשקיע ביצירה וידאו מושקע לקמפיין, מומלץ שתיצרו גם 3-5 קליפים קצרים אותם תוכלו להפיץ ברשת תקופת הקמפיין ולסקרן את הגולשים לבקר בעמוד הקמפיין שלכם.

לתשומת ליבכם, לפני שאתם יוצאים לדרך!
זכויות היוצרים באחריותכם.
לא תוכלו להציג בפלטפורמה קליפ שמפר זכויות יוצרים
אל תשתמשו בתמונות, קטעי וידאו או פסקול שלא רכשתם את הזכויות עליהם
זה עלול לפגוע בכם, ובקמפיינים אחרים.

  • עמוס בודינגר לפני 7 חודשים

    יש לי סרטון המדגים את הביצועים של המפז"מ איך אני מצרף אותו לבקשה