הקמפיינים המצליחים הם לאו דווקא אלה שגייסו את הסכומים הגבוהים ביותר. בחרנו את אלה שיש בהם מרכיבים חשובים גם להצלחה שלכם. היוצרים שעומדים מאחורי הקמפיינים הללו התמסרו ל"רכבת ההרים" של תקופת הגיוס ויצרו פתרונות יצירתיים לקידום הצלחתם.



להכפיל את סכום הגיוס בשבוע האחרון
עדי מאור סיסו -
"אפקטיבית" - הספר!


עדי היא עצמאית בעלת עסק לניהול יעיל לבעלות עסקים, והיא החליטה להוציא לאור את ספרה "אפקטיבית" בהוצאה עצמאית.
עדי פעילה מאוד ברשתות החברתיות ובעסק שלה היא מלווה קהילה גדולה ומעורבת של נשים עצמאיות. בבניית הקמפיין היא שילבה את המוצרים שקיימים בעסק שלה עם הספר החדש. בשבוע פני תום תקופת הגיוס, עמד סכום הגיוס על 60% וקרוב ל-300 מקדמים. ניתן היה לראות בבירור שרוב המקדמים של הקמפיין בוחרים במתנת הספר החדש.
הניתוח הפשוט הזה הביא אותה ל-2 מסקנות חשובות:
1. הקהל שלה כבר רכש את מרבית המוצרים של העסק שלה ולכן התמקד במוצר החדש "הספר" לכן עליה לייצר מתנות חדשות לקהל שלה, ולהזמין אותו לרכוש אותן בזמן הקמפיין (בשבוע שנותר)
2. את המתנות החדשות צריך להפיץ באופן ממוקד ללקוחות שיכולות למצוא בהן עיניין.

עדי פעלה בדיוק ומהירות ליישם את המסקנות, הרחיבה את תמהיל המתנות והפיצה את הבשורה.
התוצאה: כעבור שבוע סכום הגיוס עמד על 119% (כפול).
-----------------------------------------
קטגוריה: כתיבה ומו"לות

קהילת המקדמים: 443
סכום גיוס: 93,170 ש"ח
מסלול: 119% במסלול גיוס גמיש
תקופת גיוס: 45 יום
-----------------------------------------



מ- 3 קמפיינים, ו-3 ספרים, לעסק בינלאומי
יובל אברמוביץ' -
"הרשימה", "הרעיון", הרשימה לילדים


הקמפיין הראשון של יובל הושק בינואר 2014 להוצאת ספרו "הרשימה" בהוצאה עצמאית.
כבר בימים הראשונים שבר שיא גיוס של תקציב היעד ב-72 שעות. אז עוד לא ידענו שזהו סימן לבאות.
שלושה ימים אחרי תחילת הקמפיין היה ברור שתוכנית העבודה המקורית אינה רלוונטית ונדרשת תוכנית חדשה. יובל נערך למתיחת יעדי הגיוס והרחיב את ההבטחה להפצת הספר שהייתה במקור בעברית ובאנגלית, ל-5 שפות נוספות. במקביל הרחיב את תמהיל המתנות ויצר מתנות מקוריות חלקן לקהל הרחב וחלקן רק לקהילת המקדמים הקיימת. לדוגמה ארוחה "הרשימה", שהופצה בשלב הראשון רק למקדמי הקמפיין שבחרו לעדכן ולהגדיל את סכום הקידום שלהם ולהוסיף לרכישה המוקדמת של הספר גם ארוחת ערב ברוח "הרשימה".
הקמפיין הסתיים בגיוס של 251 אלף שקל.

בהכנות להשקת הקמפיין השני לספרו "הרעיון" הציב יעד קרוב ליעד המקורי של "הרשימה", ובתוכנית העבודה הציב גם יעד של 500 מקדמים, קהילה גדולה ב-150% מזו של הקמפיין הקודם. בחירת יעד זה כמרכזי בגיוס, התבטא בתמהיל המתנות, באפשרות שניתנה ל-100 מקדמים ראשונים לרכוש את הספר במחיר נמוך, ובהשקת המתנות ה"יקרות" בשלב מתקדם של הגיוס. בסיום הקמפיין, הצטרפו 523 מקדמים. הקהילה צמחה ב-160% וסכום הגיוס בסיום הקמפיין עמד על 253 אלף ש"ח.

בקמפיין השלישי, "הרשימה לילדים"הוסיף יובל יעד חדש: מכירת 1000 עותקים לפחות. כל תקופת הקמפיין והפצת המסרים התמקד בהזדמנות לרכוש מספר עותקים כמתנה, רכישה מרוכזת לגני ילדים ובתי הספר על ידי ועדי ההורים ועוד. המחירים של כל עותק היו אטרקטיביים ביותר, ובמהלך הקמפיין יובל העלה מתנות "פרטיות" למקדמים שביקשו לרכו מספר עותקים. המהלך הזה יצר עיניין רב ברכישת עותקים של הספר כמתנה המועדפת ביותר, ובמהלך הקמפיין נמכרו למעלה מ-1000 עותקים.

יצירתיות, מעוף, יעדים חשובים "סביב" יעד הגיוס ומשחקיות מתמשכת לאורך כל תקופת הקמפיין, הניעו שיווק ארוך טווח לספרים בסדרת הרשימה ולמוצרים הנוספים מבית "הרשימה". עד סוף 2016 "הרשימה" יופץ בעולם ב-7 שפות, כפי שהבטיח יובל בקמפיין הראשון.

"הרשימה" בתחילת הדרך היה ספר חדש של יובל אברמוביץ', כיום זה כבר עסק חובק עולם.
-------------------------------------------------------
נתונים מצטברים ל-3 הקמפיינים
קטגוריה: כתיבה ומו"לות

קהילת מקדמים: 1,419
סכום גיוס: 623,000 ש"ח
מסלול:  - 140% - 290% במסלול גיוס גמיש
תקופת גיוס: 45-60 יום
-------------------------------------------------------



מסר אחיד ומתנות נדיבות במיוחד
דפי ויטלה -
"ויטוריה"

דפי כתבה במשך כשנתיים רומן היסטורי על חיי סבתה "ויטוריה" את הספר בחרה להוציא לאור בהוצאת "ספר טוב", הוצאה לאור של סופרים עצמאיים. לקראת סיום תהליך העריכה עם העורכת עדנה שבתאי, דפי החליטה להזניק קמפיין מימון המון, ולצד גיוס הכסף, ליצור קהילת קוראים ליצירה.
בקמפיין שהזניקה, התמקדה דפי במסרים המרכזיים של הספר: החיים באיטליה, אהבה זוגית ומשפחתית, יהדות איטליה בתקופת השואה והעליה ארצה. בסיפור אודות הפרויקט שיתפה דפי את הגולשים בחוויית הכתיבה ובתכני הסיפור ובכך עוררה עניין רב בקרב הגולשים כשהם פנו אל רשימת המתנות חיכו להם מתנות ייחודיות ברוח היצירה כמו: עותק של הספר עם שי חבילות פסטה איכותית, צמיד עליו ניתן לחרוט את שמות הילדים עם עותק של הספר ומתנות נוספות ברוח היצירה לצד מתנות מעולמה של דפי בתחום הייעוץ והעסקי והליווי האישי. בנוסף תמחור תמחור המתנות המזמינות היה נדיב ואטרקטיבי עבור המדמים בתקופת הקמפיין.

אחידות המסרים יוצרת עניין, מעורבות ומוטיבציה להצטרף לקהילה המקדמת את הקמפיין
-----------------------------------------
קטגוריה: כתיבה ומו"לות
קהילת מקדמים: 213
סכום גיוס: 38,627 ש"ח
מסלול: 102% במסלול גיוס גמיש
תקופת גיוס: 45 יום
-----------------------------------------



קמפיין גיוס חברים
נעמה עידן ומורן מישל -
"הסתדרות העצמאים"

נעמה ומורן פעילות כבר למעלה משנתיים למען עצמאים במסגרות שונות וחברו להקים ארגון עבור קהילת העצמאים והעסקים הקטנים בארץ, כזה שיקדם את האינטרסים שלהם בווליום משמעותי – "הסתדרות העצמאים". את הקמת הסתדרות העצמאים בחרו להזניק בקמפיין מימון המון כשהיעד המרכזי הוא 1000 חברים. הן יצאו לדרך בידיעה שהקמפיין גם יניב גיוס של 120 אלף ₪ לפחות בתמורה לדמי חבר סמליים של 10 ₪ לחודש (120 ₪ לשנה).

מיקוד הפעילות בגיוס חברים יצרה קמפיין בעל שיח קהילה רחב. מורן ונעמה פעלו בזמינות ונגישות רבה וכבר בתקופת הקמפיין חשפו את התעוזה והעמדה הממוקדת של הפעילות שלהם אל מול מקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה. בנוסף, השקיפות שקיימת בקמפיין הגיוס, מהדהד בהלימה מלאה לשקיפות אותה הן מנהיגות בכל תחומי העשייה והפעילות של הארגון.
המקדמים שהצטרפו לקמפיין זיהו את הערכים המובהקים שמובילים את הפעילות והפכו בעצמם לפעילים ומפיצים של הקמפיין. המעורבות הזו של יוצרות הקמפיין ושל הקהילה הביאה, להקמת "הסתדרות העצמאים" בקמפיין מימון המון.

גיבוש קהילה בקמפיין מימון המון יוצר מעורבות לטווח ארוך וחוויה מלכדת

-----------------------------------------
קטגוריה:
שינוי חברתי

קהילת מקדמים: 1117
סכום גיוס: 139,199 ש"ח
מסלול: 116% במסלול גיוס גמיש
תקופת גיוס: 45 יום
-----------------------------------------



הצלחה או כלום
רמי פיינשטיין -
"רמי פיינשטיין בדרך לאלבום שלישי"

רמי בחר להזניק קמפיין מימון המון לאלבום השלישי שלו, במסלול גיוס קבוע – הכל או כלום. עלות הפרויקט שלו עמדה על 100 אלף ₪ והוא ביקש לגייס מחצית מהסכום. הבחירה שלו במסלול זה הייתה מתוך הבחירה שאם לא יעמוד לרשותו סכום המינימום לגיוס, ימתין עם השלמת הפרויקט למועד אחר.

כאשר היוצר מספר לקהל שמחצית המימון מתבצעת על ידו, הוא מעורר בהם באופן טבעי, אמון רב. רמי לא הסתפק בזה, ופעל ביצירתיות ותעוזה רבה במשך כל תקופת הגיוס, ליצור מעורבות מקדמים גבוהה. בתמהיל המתנות שלו הציע מתנות ייחודיות לתקופת הקמפיין כמו למשל כתיבה והלחנה של שיר בסכום של 500 ₪. במהלך הגיוס, כשקהילת המקדמים עמדה על 100 חברים, הלחין שיר תודה עם שמות כל המקדמים שהפך ויראלי וזכה לצפיות רבות שהניבו קידומים של תקציב הקמפיין. יום לאחר שיובל אברמוביץ' סיים את קמפיין החלומות שלו "הרשימה", רמי פרסם פוסט תחת הכותרת "אני לא רוצה שתגשימו לי חלום" ותייג את יובל על הפוסט. המסר שלו היה מוסיקה זה לא חלום עבורי, זה החיים שלי. הפוסט זכה לתהודה רבה ולהצטרפות של מקדמים חדשים, ביניהם יובל אברמוביץ' בעצמו. בתקופת הגיוס רמי הופיע בבית היוצר מספר פעמים ויצר "באז" נוסף סביב הקמפיין והיצירה שלו. שילוב בין ההזמנה להצטרף לקמפיין באון-ליין עם המפגש האישי באוף-ליין, בהופעות יצר חיבור אישי של רמי עם הקהילה.

יצירתיות ותעוזה של יוצר מעורב ופעיל מפיקה תוצאות מיידיות
-----------------------------------------
קטגוריה:
מוסיקה
קהילת מקדמים: 231
סכום גיוס: 50,593 ש"ח
מסלול: 101% במסלול גיוס קבוע
תקופת הגיוס: 60 יום
-----------------------------------------


להזניק קמפיין חדש